Ons eerste reisverslag from "The other side" - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martijn & Melissa van der Sar - WaarBenJij.nu Ons eerste reisverslag from "The other side" - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martijn & Melissa van der Sar - WaarBenJij.nu

Ons eerste reisverslag from "The other side"

Door: Melissa en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn & Melissa

24 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

We zijn aangekomen in Auckland om 14.00 plaatselijke tijd gistermiddag.
na 3 keer een tussenstop gemaakt te hebben in 3 verschillende tijdzones. Na ontbijt gehad te hebben om 6 uur savonds, en diner om 7 uur sochtends kwamen we aan in Sidney waarna ons nog "maar" een vlucht van 3 uur stond te wachten. We hadden we zin om wat te halen om even een flink diner tot ons te nemen toen we een Mac zagen. Gelijk in de rij gestaan en we mochten zelfs met onze creditcard betalen! Ideaal toch?
Dus we hebben een lekkere BigMac besteld waarna de aussie ons alleen wel even meedeelde dat ze helaas alleen nog maar ontbijt serveerden.
Oja... het is hier pas half 7 sochtends. Dan maar een broodje gezond bij de luchthavenbakker waar we nog teveel wisselgeld terugkregen om bij onze Foreign Currency verzameling te leggen.

4.5 uur later stonden we op onze bagage te wachten en gelukkig kwam deze al vrij snel waarop we met onze jas, vest lange broek en dichte schoenen de 25 graden trotseerden en meereden met onze bus richting het hostel. Nadat de busschauffeur had uitgelegd bij welke bushalte we moesten zijn waren we alleen eventjes vergeten om te vragen welke richting we op moesten lopen. Voor de mensen die het niet weten, Auckland is gebouwd op 50 vulkanen dus het is gewoon 1 groot heuvellandshap waar we op en af liepen, zoekend naar ons hostel. Tijdens deze eerste wandeltocht zijn we onder andere een monnik in opleiding tegengekomen, zijn we bijna ingeschecked in het verkeerde hostel, en zijn we uitgenodigd voor een wet-tshirt contest die in ons eigen hostel bleek gehouden te worden.

Uiteindelijk zijn we ingechecked en mochten we naar onze kamer.
We hebben een 6 persoonskamer maar we liggen tot nu toe alleen met een ander nederlands meisje op de kamer. We zijn om 8 uur savonds naar bed gegaan en hebben 14 uur aan 1 stuk geslapen door ons verdraaide ritme. Nu zitten we even in een gratis internetcafe van onze reisorganisatie waar we morgen onze " Backpacker-Inburgeringscursus" hebben.

We gaan nu even naar de haven lopen op 10 minuten afstand van ons hostel, en gaan daarna nog even de stad verkennen. We zijn van plan om hier in ieder geval nog tot zaterdag te blijven, om alles een beetje te verkennen en om aan het ritme te wennen. Daarna verder noordwaarts met de backpackers bus! Hierover horen jullie later meer :)

Liefs van ons!!

• 24 Januari 2013 - 01:21

Avaline:

Ha Melis en Martijn, leuk om zo wat te "horen". Ik was gisteren al blij met het sms-je van jullie.
    Fijn dat de reis goed verlopen is en dat van die Mac, dat doen jullie gewoon op een ander tijdstip nog eens over.
    Tje, 25 graden, hier ligt de sneeuw nog en kan het vannacht -10 worden.
    Krijg je ook een backpackers diploma? Of pas als je weer naar huis gaat :)

Lfs Mavaline

• 24 Januari 2013 - 08:09

Carlijn:

Hey Martijn en Melissa,

Wat leuk om te lezen!! En fijn dat jullie met bagage en al zijn aangekomen. Geniet van alles!

Liefs Carlijn

• 24 Januari 2013 - 08:46

Diana:

Heb jullie gevolgd via Jolanda, blij dat jullie goed zijn aangekomen. Lekker warm met een grote rugzak op heuvel op heuvel af. Hebben jullie gelijk geoefend voor de rest van de reis.
    Heel veel plezier. Ik blijf jullie volgen.
    Liefs Diana

• 24 Januari 2013 - 09:08

Fabian:

Hee Martijn/Melissa,
    Mooi dar jullie het nu al zo naar jullie zin hebben!! Gelijk hebben jullie dat je nog even aan het ritme even.
    Zeker omdat het daar nu ook zomer is;p
    Ben benieuwd naar de volgende verhalen geniet even;)
    PS: die contest kon je eerste baantje zijn als je had gewonnen melis;P

• 24 Januari 2013 - 09:49

Hannah:

Hee Melissa en Martijn!
    Klinkt erg leuk allemaal! Die jetlag is even wennen hè ;). Ik ben wel jaloers op die heerlijke zomerse temperaturen. Die inburgeringscursus klinkt heel spannend, maar wel fijn dat ie er is! En, geslaagd?
    Heel veel plezier!

• 24 Januari 2013 - 12:04

Pappa Kees:

Hoi Melissa & Martijn,

Tje...............wat een lange reis he!
    Ik heb jullie bijna permanent (weinig geslapen dus!!!) via internet via radar beelden en de websites van alle vliegvelden gevolgd. Wist dus precies wanneer jullie geland waren of weer vertrokken naar een volgend vliegveld. Soms was het vliegtuig niet op de rader te zien. Bijvoorbeeld boven landen zoals Ukraine, Georgia, Azerbaijan, Turkmenistan, Afghanistan, Pakistan. Kon Jolanda dus midden in de nacht (02:04 AM) melden dat jullie geland waren. Leuk om jullie via SKYPE gesproken te hebben woensdagavond. Duidelijke verbinding en een minimale vertraging in het geluid. Nou..................heel veel plezier en geniet van deze unieke tijd.

Cheers,

De-Case :-)

• 24 Januari 2013 - 15:24

Martijn:

Goedemiddag Martijn,

Leuk om je reisverslag te lezen van dit land dat ook nog wel op mijn/ons lijstje moet eigenlijk. Geniet ervan en ik blijf jullie verhalen volgen.
    Groeten

Martijn S

• 24 Januari 2013 - 16:10

Pim:

Hoi Melissa en Martijn!
    Ik had even gedacht dat jullie het vliegtuig niet zouden halen op Heathrow. Veel collega's uit de UK hadden moeite om naar Barcelona te komen. Dus toch goed dat jullie de reisorganisatie hebben gebeld. Geeft weer een extra goed gevoel daarover. Een inburgeringscursus - tja, in Maori, over het land, do's & don'ts, bevolking, kortom wat heb je geleerd? En hoewel de stad op meerdere vulkanen is gebouwd, neem ik aan dat die niet zullen uitbarsten :-) Als je er van houdt, dan zijn er dichterbij in Europa ook steden die op heuvels zijn gebouwd (o.a. Rome, Barcelona). In ieder geval een goede oefening voor jullie trektocht. Ziet de stad er anders uit dan Europees? Ikhoorde dat het eten wel duurder is. Dus eerder gaan werken?
    Heel veel plezier!
    xxxPim

• 24 Januari 2013 - 19:42

Paul:

Heej Martijn en Melis!,

Goed om te horen dat de reis er naartoe goed verlopen is! Jullie hebben al veel gezien en beleefd zo las ik net leuk joh! vulkanen?! die gaan niet meer ''vuurspuge'' he? haha!

Ik zal t goed in de gaten houden jullie blog ben benieuwd naar de komende verhalen!

Heel veel plezier daar!

Groeten Paul

• 24 Januari 2013 - 22:12

Martijn En Melissa:

Hoi allemaal!

Bedankt voor de leuke reacties op ons reisverslag van gisteren!
    We zijn nog niet bij de "Orientation Class" geweest, dat begint over 10 minuutjes. In Orientation word ons verteld hoe we ons het makkelijkst kunnen redden en krijgen we onder andere een Nieuw-Zeelandse bankrekening, tips hoe we zo cheap mogelijk kunnen reizen en krijgen we inzage in alle bijbaantjes die nieuw zeeland te bieden heeft.

Maak je geen zorgen over de vulkanen hier in Auckland, in de laatste 20.000 jaar zijn er maar 19 uitgebarsten. Het eten hier in Auckland is inderdaad iets duurder dan in de rest van het land. Maar we hebben al goed gezocht en hebben een redelijk geprijsde supermarkt gevonden waar we gister voor $6,36 avondeten hebben gehaald, zo'n 2,10 per persoon, best goedkoop toch?

De stad ziet er hier wel anders uit dan europees, het is niet zo volgebouwd als wij kennen in onze randstad, maar toch zijn er wel veel hoge gebouwen te zien. Op straat heb je dan ook niet snel een "druk" gevoel, en zelfs tijdens de spits hoef je niet met je ellebogen te werken om ergens te komen omdat de stoepen gewoon 10 meter breed zijn. De mensen zijn hier ook niet zo serieus als in Rotterdam. Het maakt hier niet uit of je dakloos bent, cassiere bij de lokale supermarkt of belangrijke zakenman in een Lamborghini, iedereen is vriendelijk en praat tegen elkaar alsof ze elkaar al jaren kennen.

Dat is zo'n beetje het verschil wat we in de afgelopen 3 dagen hebben kunnen merken, dus tot nu toe is het wel relaxed hier in de stad. Daarom ook besloten om nog een nacht in het hostel te verblijven vanavond!

Groetjes, Melis en Martijn

• 28 Januari 2013 - 13:34

Anne :

Hai Melis en Martijn,

een beetje late reactie maar erg leuk om jullie avonturen zo te kunnen volgen!
    Ik word door San ook goed op de hoogte gehouden gelukkig. Ben benieuwd wat de reis jullie verder nog gaat brengen, geniet ervan en we hebben snel weer contact!

Liefs Anne

• 28 Januari 2013 - 17:11

Jolanda:

Lieve Melissa en Martijn,

Erg leuk dat we jullie gisteravond hebben gesproken via Skype,
    Het lijkt dan ook net of jullie dan naast ons zitten,
    Zo duidelijk alleen jammer dat het beeld het niet deed,

De vulkaan die jullie bezocht hebben lijkt me ook erg indrukwekkend om dat van dichtbij te bekijken,
    En wat een gast vrije mensen he, die zomaar vragen of jullie willen komen lunchen,
    Echt super,

Lieverds geniet van jullie reis.

Mamma