Sightseeing in Auckland & more... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martijn & Melissa van der Sar - WaarBenJij.nu Sightseeing in Auckland & more... - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Martijn & Melissa van der Sar - WaarBenJij.nu

Sightseeing in Auckland & more...

Door: Melissa en Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn & Melissa

29 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal!

Sinds onze vorige blog is er al weer heel wat gebeurd, dus we vonden het wel weer tijd voor een nieuwe :).

Tijdens de orientatie vrijdag zijn we heel veel dingen te weten gekomen. We werden eigenlijk een beetje overladen met info...! Daarna gelijk heel veel dingen geregeld, zoals ons telefoonnummer activeren, bankpas ophalen en meer van dat soort formele dingen. We zijn elke avond nogal snel moe dus echt laat zijn we niet naar bed gegaan.

Zaterdag een leuk tripje, we zijn naar Mount Eden geweest! Dit is een van de vulkanen in Auckland die je kan bezoeken. Gelukkig zijn het 'slapende' vulkanen! De krater was 50 meter diep en de vulkaan was in totaal rond de 200 meter hoog. Wat een uitzicht over de stad! Een aardige 'kiwi' kwam naar ons toe om een praatje te maken. Hij vroeg ons waar we vandaan kwamen en wat onze reisplannen waren. Ook ging hij wat dingen vertellen over het uitzicht zodat we wat meer te weten zouden komen over de stad. Erg aardig dus! Na een rondje te hebben gelopen besloten we weer terug te gaan met de bus naar het centrum waar we verblijven. Eenmaal bij de busstop aangekomen kwamen we dezelfde 'kiwi' weer tegen. Hij begon weer een praatje en vroeg daarna of we zin hadden om een kopje thee en een lunch te krijgen bij hem thuis om ook zijn vrouw te ontmoeden. Zo gastvrij! Eerst twijfelden we een beetje...dit zijn we niet gewend in Nederland haha! Maar de man was zo aardig dat we uiteindelijk een hele gezellige middag hebben gehad bij hem thuis. Weer wat te weten gekomen over het land :). Ze hebben zelfs een busbedrijf voor ons gebeld om op een afgelegen plek te komen! Dit ging helaas niet en hij bood een lift aan. Dit hebben we dan wel afgeslagen in verband met tijdgebrek.

Deze avond vonden we het tijd voor een feestje :)! Er zijn zoveel bars in Auckland dat we er wel aan moesten geloven haha. Er was een zogeheten 'Pub Crawl', wat betekende dat we naar 6 bars gingen met in elke bar een drankje, wat te eten en foto's over de hele avond. We gingen met onze Nederlandse kamergenoot en hebben een hele leuke avond gehad!

Zondag was een redelijk bewolkte dag, maar toch vonden we het wel leuk om ook een strand te bezoeken in Auckland. "Mission Bay' was ons aanbevolen en zijn hier met de bus heengegaan. Mooi strandje met veel cafe's en ijsbarretjes. Jammer genoeg was het erg winderig die dag dus waaiden we bijna van het strand af...Toch nog naar ons zin gehad maar niet al te lang gebleven.

Maandag vonden we het tijd voor wat meer actie in de tent! We hebben lang genoeg stilgezeten haha, we willen meer van het land zien. We hebben toen de bus gepakt naar Titirangi, waar een regionaal park genaamd 'Waitakere' ter grootte van 165 km2 is. Eenmaal aangekomen bleek dat de bus niet helemaal tot het park kwam, een aardige supermarkt dame vertelde ons dat het 'a very long walk' was...OEPS! Toch besloten we om te gaan lopen naar de stranden van Titirangi wat volgens ons dichter bij zou moeten zijn. Na 5 km waren we er nog steeds niet en besloten we te vragen aan 2 oudere dames waar we de stranden konden vinden. We raakten aan de praat en ook boden zij ons een ritje aan naar een visitor centre waar je uitzicht had over het hele park en de zee. We zijn meegegaan en hebben toch nog van het mooie uitzicht kunnen genieten:). Ze had zo mee kunnen doen met 'wie is de reisleider' want na een halfuurtje met haar op pad te zijn geweest wisten we zowat alles over de flora en fauna van dit gebied haha!

Vandaag hebben we een gratis tour gehad door Auckland met de organisatie Stray Travel. Dit is de backpackersbus waar we mee door NZ willen gaan reizen. De tour was erg leuk en Melissa had zelfs bijna een gratis sprong van de skytower (194 meter hoog) gewonnen! Helaas, bijna haha. De tour was zo leuk dat we gelijk erna een buspas hebben gekocht. Hiermee kunnen we bijna heel NZ zien, zelfs de afgelegen plekken waar veel andere bussen niet komen: van Cape Reinga tot Stewart Island.

Morgenochtend stappen we op en ons eindpunt tot nu toe zal Paihia zijn, een stuk noordelijker. Verder hebben we nog geen echte plannen. Het blijkt er erg leuk te zijn dus waarschijnlijk bivakkeren we daar wel een tijdje!

Tot de volgende blog!

Liefs van ons :)

• 29 Januari 2013 - 07:10

Avaline Hoogland:

Hallo allebei,
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben. Wat is een kiwi, is dat een bewoner van het eiland?
    Grappig ook dat jullie aan alle kanten aardige mensen ontmoeten die zoveel delen met jullie.

Het is zeker wel heel spectaculair op zo'n vulkaan staan. heb je een steentje meegenomen of mag dat niet.

Kun je eens vertellen hoe het water aanvoelt en hoe hoog de golven zijn?
    Goed dat het met de buspas is gelukt.

Veel plezier op jullie verdere ontdekkingsreis!!!!!

En tot het volgende nieuws op jullie blog :)
    Kus Mavaline

• 29 Januari 2013 - 07:14

Jolanda:

Lieve Melissa en Martijn,

Wat is het toch leuk om op deze manier nieuwzeeland te ontdekken,
    Aardige mensen die je een lunch aanbieden,
    De weg wijzen en dan ook nog van alles uitleggen en vertellen over Auckland,
    De bus lijkt me helemaal geweldig om op die manier te reizen, en wat van het land te zien,
    Hoe lang doet de bus er over om naar jullie volgende plek te gaan?
    We horen wel weersta als jullie op de plek zijn

Geniet er van liefs mamma

• 29 Januari 2013 - 10:28

Anne :

Hai lieve kiwi's,

zo mag ik jullie toch al wel noemen nu jullie zijn ingeburgerd? Wat leuk om te lezen dat het zo relaxt is daar en de mensen zo aardig, volgens mij zouden jullie zelfs het hele land door kunnen liften!
    Fijn dat jullie al zoveel leuke dingen ondernemen, heel veel plezier op jullie nieuwe bestemming :)

Liefs Anne

• 29 Januari 2013 - 12:13

Ysette:

Lieve Melissa en Martijn

Wat maken jullie toch geweldige dingen mee!
    En zo leuk om te horen dat iedereen daar zo aardig is.
    In Nederland zou je niet zomaar uitgenodigd worden voor de lunch enzo!
    Is Paihia eigenlijk een grote stad? En kun je er veel doen?
    Heel veel plezier in ieder geval, we horen allemaal wel hoe het daar is!

Liefs Ysette

• 29 Januari 2013 - 13:00

Sharon:

Hoi allebei,
    Jullie klinken erg gelukkig! Leuk om al die verhalen zo te horen.
    Geniet van elkaar, het mooie land en zo te horen erg aardige mensen!

Dikke kus xxx

• 29 Januari 2013 - 13:10

Fabian:

Hee tof dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Hier is het weer een stuk minder dus jullie hebben geluk dat jullie nu daar zitten ;P ook tof van die buspas kan je teminste zonder zorgen reizen!!
    Geniet er van ben benieuwd naar de volgende blog!

• 29 Januari 2013 - 17:23

Marije:

Heej M&M, leuk om jullie avonturen te lezen. De mensen klinken echt heel aardig en gastvrij.
    Bizar eigenlijk in vergelijking met nederland.
    Helemaal leuk dat jullie nu met de bus kunnen reizen. Hier hebben jullie nog niks gemist, de sneeuw heeft inmiddels plaats gemaakt voor regen. Jaloers op jullie zomerse temperaturen!
    Hele goede reis naar jullie volgende bestemming. Ik kijk uit naar jullie volgende leuke en grappige blogbericht! Liefs Marije en Vincent natuurlijk!<3

• 29 Januari 2013 - 18:57

Diana:

he Leuk om weer van jullie te horen. Zou zo even om het hoekje willen kijken. Geniet er van jullie hebben het verdiend. Zoals jullie horen hier volop regen en een ysette met griep. genieten jullie maar van de kiwi's Zitten veel vitamines in en zijn zo te horen ook aardig.
    Liefs Diana

• 31 Januari 2013 - 14:23

Marja En Jaap Venneman:

Het is dat ik bang ben om zo'n eind te vliegen. Maar anders zou ik jullie opzoeken. Gaaf hoor. Geniet er maar van!! groetjes Marja
    ps .Charlie is naar de trimmer geweest en ziet er geweldig uit. Gaan 16 februari n Bretagne. Heb je wel wapp gestuurd , maar je kreeg roch n ander nr? Weet dus niet of je t kan lezen. Nou doei!

• 01 Februari 2013 - 22:49

Pap Gerard:

Hoi Allebei, Ik vind het fantastisch om jullie verhalen te lezenEn dat jullie s; avonds moe zijn is niet zo vewnderlijk. Ik heb 3 avonden/ snacht om een uur of 3 geprobeert met jullie te skypen. Ik heb vanavond
    van je moeder jullie blog gehad , ik had blijkbaar de verkeerde. Ben nu blij dat ik ook iets kan roepen.
    Ik had beltegoed genomen op skype en heb 3 x een berichtje gestuurd. Waarschijnlijk niet aangekomen zeker.
    Dit was ff een berichtje van mij tot de volgende keer . Have big fun